Vårt trygghetserbjudande

Vi är måna om att du ska känna dig trygg med ditt köp. Vi har därför tagit fram ett antal olika lösningar för det.

Vi är Stockholms enda Bosch Experts vilket garanterar utmärkt support av alla elcyklar med Bosch system.

Vid ett köp är ni alltid välkomna in i butiken för att kostnadsfritt få efterjusteringar och svar på era frågor. Vi rekommenderar att ni gör detta inom de första 50 milen eller 3 månader.

Fri service under första året eller upp till 200 mil ingår.

Försäkring

En elcykel ingår normalt i hemförsäkringen. Men kontrollera med ert eget försäkringsbolag vilka villkor som gäller i just ert fall. Olika bolag har tex olika beloppsgränser, självrisk och beräkning av värdeminskning.

Vi bjuder på 3 månaders självriskeliminiering via Solid försäkring. Detta går även att teckna när du köper en Hövding.

Flera av våra cyklar är också stöldskyddsmärka redan i butik. Vi samarbetar med ISR codecheck som är en internationell märkning. Du behöver själv registrera din cykel på ISR codecheck. Om du råkar ut för en stöld så uppdatera man det och polisen har då tillgång till den informationen.

Har din cykel en Kiox eller Nyon? Skapa konto och logga in på Bosch eBike Connect

Tillverkarnas grarantier

Vi rekommenderar att ni registrerar er cykel snarast efter ert köp hos de tillverkare som erbjuder eller kräver det.
Spara alltid kvitto och notera ram och nyckelnummer.

Riese & Müller
Läs mer om garantier och registrera din cykel från Riese & Müller.

Moustache
Registrera din cykel från Moustache.

HNF-Nicolai
Registrera din cykel från HNF-Nicolai.

CUBE
Läs mer om garantier på din CUBE cykel.
Service, FAQ & Manualer

TREK
Läs mer om garantier på Trek Care.
Registrera din TREK cykel.

Urban Arrow
Kontakt direkt till Urban Arrow.

Electra
Registrera din Electra cykel.

Benno Bikes
Registrera din cykel från Benno  Bikes.

BH Bikes
Läs mer om livstid garanti och registrera din cykel från BH Bikes.

Hövding
Med Hövdings trygghetspaket får du en ny Hövding om olyckan skulle vara framme.
Läs mer om hur du gör om den löst ut eller du vill reklamera.